Angst Chat/hjemmeside! Din vurdering?

Snak om teknikken bag dette forum.
Besvar
luffe

Angst Chat/hjemmeside! Din vurdering?

Indlæg af luffe » 29 dec 2009 14:12

Det koster jo kun 75 kr om året + lidt ekstra at lave en hjemmeside i Danmark.
Jeg vil derfor gerne ofre mig og lave en hjemmeside.

Jeg har lavet nogle før, og jeg fandt et rigtig godt chat system engang.

Jeg vil lave nogle online rum som folk klikker sig ind i med deres anonyme bruger.

Rummet kan måske hedde "Panik angst" og man kan se hvor mange der er derinde.
Man går ind og skriver direkte med brugerne derinde, ingen tråde/emner, ligesom msn, bare med lidt flere inde.

Jeg vil lave et rum for alle angst typer osv, ligesom her i forummet, også et rum for almindelig snak!

Jeg vil til og bestille hjemmesiden idag, men da angstchatten.dk allerede er taget, så er jeg på barbund for et godt navn til en siden.
Nogle forslag?
Er det noget i ville bruge?

Det tager ikke ret langtid at lave, jeg vil gøre mit bedste men jeg er ikke verdens bedste til hjemmesider, så er der en herinde som har forstand på html/css/php mm? og som har lyst til at hjælpe lidt til så send mig en besked her på chatten.

Siden indeholder:

Login/opret bruger.
Alle rum på en liste
skrive med brugere der er online i rummet
og mange flere små ting.

Jeg synes selv det er vigtigt med sådan en chat, det vil nok kunne hjælpe lidt at skrive med nogle direkte, fx under et anfald eller bare for at få lidt trygge rammer. Man lærer hinanden bedre at kende.

Jeg laver ikke hjemmesiden for at stjæle dette her forum, men for at hjælpe folk der har brug for et svar med det samme!

Jeg vil på ingen måde chikanere nogle med forummet, det er helt fredeligt og har kun et godt formål.

Ville det være noget i kunne bruge?

- ved godt jeg poster det her, men eftersom jeg mener det er denne her tråd der er mest gang i, synes jeg det var relevant at poste den her.

Tak for jeres mening!

luffe

Indlæg af luffe » 30 dec 2009 16:14

I kan følge med på
http://fckm.users.whitehat.dk/
det er en gratis host, hvor jeg tester angstchatten før jeg køber et rigtig domæne/hjemmeside, så indtil videre har jeg lavet den som i så kan følge med på hvis i har lyst :)

Lydde

Indlæg af Lydde » 01 jan 2010 18:53

Sikke en fantastisk indsats! Det er en rigtig god idé og kommer helt sikkert til at hjælpe mange.

nescafeadm
Geografisk sted: København

Re: Angst Chat/hjemmeside! Din vurdering?

Indlæg af nescafeadm » 02 jan 2010 19:26

Hej Luffe.

Vi er også igang med at se på et chat-system til denne side. Generelt kigger jeg på at få opgraderet forum softwaret til noget lidt mere tidssvarende.

Hvis I har nogle gode idéer og tanker om nye funktioner etc., har jeg oprettet en 'Teknik' underside, hvor I kan poste:

http://www.angstforeningensforum.dk/php ... m.php?f=27
MVH
[i]Nescafé / Administrator[/i]

luffe

Indlæg af luffe » 03 jan 2010 01:27

Hej admin :) ...
Jeg er jo selv ret langt, så jeg vil nødig smide det væk.
Det her forum er php fusion ikke?
Det er ihvertfald ret nemt at smide en opdatering på det her forum så det mange flere funktioner.

Men af mine erfaringer er det ret svært at finde rundt i som bruger.

Jeg ved ikke hvad i synes om jeg laver et? I må da gerne, men jeg er ret ked af at sætte mit projekt til siden?

Mvh Luffe.

nescafeadm

Indlæg af nescafeadm » 03 jan 2010 18:06

Det var ikke for at du skulle smide noget væk - Jeg ville bare nævne det for dig.

Pt. kører angstforeningensforum på phpBB, men ikke i nyeste version. Jeg er igang med at teste en konvertering til SMF, som jeg synes er lidt nemmere at arbejde med. Men sådan en konvertering tager tid at teste.
MVH

luffe

Indlæg af luffe » 03 jan 2010 22:47

Nej okay :) .. Men der er ingen grund til vi begge laver et?

Ja okay, synes det minder ret meget og phpfusion.

Men selvfølgelig er det svært at erstatte alle de her beskeder og emner som ligger herinde.

Skal bare lige høre, hvis jeg laver en chat, så kan du jo bare blive ved med denne her version i forummet?

nescafeadm

Indlæg af nescafeadm » 04 jan 2010 11:44

Forummet skal opgraderes under alle omstændigheder, da der er mange spam-forsøg og nyere versioner (og andet software) er bedre til at håndtere det.

Derudover er min personlige mening, at det er bedre at have en chat der hænger sammen med forum'et, hvor alle brugere allerede er oprettet, og en chat der ligger på samme domæne/host. Samt at der er en forening som står bag.

Det er self skide ærgeligt hvis du føler det er spildt arbejde, og det er jeg da ked af - Forstå mig ret, jeg synes det er godt med noget initiativ og jeg har selv været der for nogle år siden, hvor jeg lavede et andet forum, da jeg synes det kørte lidt sløvt herinde. Men pga. tidsmangel blev mit eget forum ikke holdt vedlige, plus der kom ikke mange brugere - Så blev jeg enig med mig selv om at det var bedre at støtte angstforeningensforum og siden har jeg arbejdet som frivilig 'tekniker' her, når der har været brug for det og når jeg har tiden til det.
MVH

luffe

Indlæg af luffe » 05 jan 2010 02:39

Ja okay, kan godt se det er gammelt det her forum, men phpbb har jeg aldrig rigtig prøvet, kun php fusion ellers sætter jeg selv det hele op fra bunden af.

Ja det er spildt arbejde, men er nu glad for du gad at svare i tide.
Det er selvfølgelig og mest alternativt at chatten hænger sammen med angstforeningen og evt kunne være herinde i dette forum.

Men igen, har ikke rigtig forstand på phpbb.

Har du nogle spørgssmål eller kunne du bruge noget hjælp, så er jeg frivillig :) men er ret sikker på du ved hvad du laver. hehe..

nå, det var sku surt det med chatten, men i den lange ende får brugerene nok mest ud af en chat herinde.

mvh luffe.

Besvar