Angst for hjertet

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Eldrup81

Angst for hjertet

Indlæg af Eldrup81 » 11 dec 2018 15:05

Jeg har mere eller mindre altid angst for hjertet, enten blodpropper eller hjertestop.. Jeg er blevet tjekket løbende siden 2012, for ca 2 md siden CT skannet kranspulsårer og hjertet har de vel tjekket i samme omgang, alligevel ligger jeg her i dag og er mega bange , fordi jeg har ondt i venstre arm og stikken/prikken i brystet.. prøvet at berolige mig selv, men det hjælper minimalt ..
døjer super meget med nakken og har en hel hård pølse lige hvor kraniet slutter pga spændinger .. og udover det ondt i mine skuldre og ryggen .. kender i til det? At man tror de skide læger har overset noget eller taget fejl ? Jeg er en MEGET stor pige på 37 år og det trigger måske også angsten lidt .. jeg syntes hver dag jeg har ondt alle steder :/ øv

Mmandersen

Re: Angst for hjertet

Indlæg af Mmandersen » 13 dec 2018 23:10

Hej,

Det kender jeg alt for godt. Jeg er selv rigtig bange for der er noget galt hele tiden. Jeg har tit følelser i brystet som jeg ikke kan forklare.

Det føles sommetider som stå stik der kommer, nogle gange føles det som en konstant borres og andre gange føles det som om det brænder midt på brystet. Derudover føles det som om der kommer små stød midt i brystet, hvilket jeg synes er virkelig ubehageligt....

Jeg tror altid der er noget galt, selvom lægen siger der ikke er.

Kender andre til den smerte hvor det føles som om det brænder i brystet, men samtidig får man “kolde” stød??

Mai-Britt

Re: Angst for hjertet

Indlæg af Mai-Britt » 03 feb 2019 15:12

Hej
Jeg kender så absolut følelsen af de små stød i brystet, de er simpelthen så ubehagelige og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når de kommer.
Jeg har som jer ekstrem angst for at mit hjerte fejler noget.. jeg har fået lavet utallige ekger og en engelt ekko, som ikke viste noget.. Jeg har mange ekstraslag og ofte følelsen af at hjertet vibrerer.. jeg bliver virkelig virkelig bange når det sker.. det er så slemt at jeg overhovedet ikke kan være alene.. ikke engang i 10 min.
Jeg er frustreret og ved ikke hvad jeg skal gøre

Besvar