Kan det mon være angst?

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
capper230

Kan det mon være angst?

Indlæg af capper230 » 14 feb 2019 19:41

Hej alle.

Jeg er en dreng på 21. Jeg har i lang tid gået med en slags indre uro i min krop og en masse bekymringer over flere forskellige ting, såsom økonomi, fremtid, jalousi overfor kæresten og sygdomme. Jeg har tit tankemylder og har også tit lyst til bare at komme væk fra mit hoved og alting. Det gør at jeg har svært ved at sove om natten fordi jeg simpelthen spekulerer over de mindste ting. Jeg har svært ved at koncentrere mig og er til tider også meget glemsom. Jeg kan også være meget fraværende til tider. Alt dette gør at mit overskud ikke altid er i top og enkelte dage kan det ramme så hårdt at jeg lukker alt af omkring mig. Når jeg spekulerer meget ender det typisk ud i at jeg føler mig til ingen verdens nytte og at det ikke ville gøre den store forskel om jeg var her eller ikke. Jeg har tit en følelse af at jeg ikke er virkelig og er bange for at mine bekymringer skal tage over og at jeg ender med blive sindssyg. Jeg har ofte hurtig hjertebanken og sommetider også ret svimmel.

Er der en venlig sjæl herinde der måske kan give mig en ide om hvad det kunne være eller om det kunne være noget helt andet end angst. :D

Dittemadsen42

Re: Kan det mon være angst?

Indlæg af Dittemadsen42 » 17 feb 2019 21:26

Hej Capper.
Er der sket noget i dit liv fornyligt? Forelskelse, fyring, - noget som har eller har haft stor betydning for dig?

Jeg er sygemeldt på det halve år og jeg havde bedt kommunen om at give mig et par forsøgstimer om ugen, fordi jeg simpelthen savner mit job helt vildt. Da kommunen skrev at nu havde de fundet stedet og aftalt tidspunktet sov jeg ikke i to dage, havde tankemylder og angst. Jeg skrev så til kommunen at det var for tideligt og så sov jeg ellers igen og utrygheden dalede stille og roligt. Det jeg prøver at skrive er, at sindet reagere ofte på noget konkret som jalousi, økonomi - i mit tilfælde angst som jeg så prøver at kontrollere igennem bestemt adfærd, når det i virkeligheden er et udtryk for noget helt andet.
Så min tanke er, at måske er det eftervirkninger efter noget der er sket i dit liv, ellers er det du beskriver, et udtryk for noget som belaster dig nu. Et skævt parforhold, et pres indefra (præstation), traume fra barndom osv.

Der er mening med galskaben selvom jeg selv ofte skal huske mig på det, når det raser.
Mvh Ditte

jento65

Re: Kan det mon være angst?

Indlæg af jento65 » 11 mar 2019 13:07

Hej capper230

Det er angst du har tankemylder du bange
For fremtid økonomi .vi er par på 48 år
Som os har angst det er os tryk og spænd bryst ryggen hals uro krop som krop træk sig sammen
Tro man ved dø.af det går man i panik og så det panikangst en af de slemme der er 100 symptomer på angst og vi har mange af dem ik hvor dag men kommer li plusli os ryst inde i kroppen og ude vending man sover ik li godt hver nat men det godt tage 10 dybe vejrtrækninger
Gemmen næse og pust ud gennem mund hver dag det i afstesser kroppen få lidt mer rovil os være godt for dig ha et kors som halskæde hjælper os kun vis tro på Gud har vi begge 2 et kors omkring halsen når har kors så sig med almindelig stemme jeg elsker dig herre Jesus Kristus du min frelser og lave korset tegn med en finger hver dag be om Gud om blive fri for tankemylder bedste om for positiv tanker og det med er der nogen i din familie der syge jeg har selv haft farmor som gik bort 1989 var jeg 19 år og var selv bange for bli syg var helt ned i sokkeholder bliver angst for være sammen med mange mennesker fik sociale angst har så stadig men går lidt bedre med det vi tar os nogen berolige piller som er helt uskadelige for krop de hedder velzina 1 hver dag tar noget af det og jalousi er sygdom men ik farligt men heller ikke godt for dig din kæreste gi problemer i forhold du Kun 21 har langt liv foran dig hvis du har noget spørge om skriver du bare det kun noget af det skrevet her men prøv sig til dig selv du vil ik være jalue på din kæreste for du os bedre gir dig os uro i din krop og du svært ved slap af mkh Torben og Majbrit :!:

Besvar