Besværet vejrtrækning, ondt i ryggen og kold fornemmelse i munden/ganen

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
JFT

Besværet vejrtrækning, ondt i ryggen og kold fornemmelse i munden/ganen

Indlæg af JFT » 12 mar 2019 18:58

Hej allesammen,

Jeg er en kvinde på 30 år, der for to måneders tid siden har lidt af vejrtrækningsproblemer i stort set alle døgnets vågne timer. Der er ikke noget om natten, ikke noget der påvirker mig i hvert fald. Det føles som om min vejrtrækning ikke kan komme helt ned i lungerne, samt at den føles tungere, især ved fysisk aktivitet såsom en gåtur. Desuden gør min ryg ondt, især mellem skulderbladene, og det føles som om den ‘skurrer’, når jeg bevæger/roterer min brystkasse. Jeg har desuden en kold fornemmelse i munden/ganen, når jeg trækker vejret gennem munden og næsen.

Jeg er ret sikker på min sygdomsangst eskalerede omkring sidste år, da jeg blev gravid med min anden søn, fordi jeg pludselig blev bange for jeg var alvorligt syg af kræft. Jeg blev undersøgt og de fandt ikke noget, og mine symptomer forsvandt en uges tid efter. Men nu er det nogle andre symptomer, der viser sig, og jeg er igen super bange for det er noget alvorligt, og er især bange for det er kræft, især lymfekræft eller lungekræft.
Jeg har fået UL af min hals og min mave, har fået taget en masse blodprøver, røntgen af min brystkasse og fået lavet en lungefunktionsøvelse, fået lavet EKG. Alt er normalt, bortset fra ét levertal, der er meget meget lidt forhøjet, det bliver kontrolleret.

Er der på nogen måde nogle, der kan relatere til det jeg skriver. Håber virkelig at kunne snakke med nogle, der har prøvet det samme som mig, eller kender til bare noget af det😔🙏🏼?
Jeg har taget kontakt til en psykolog, men er stadig meget påvirket af alle disse fysiske symptomer.
De bedste hilsener
JFT

JFT

Re: Besværet vejrtrækning, ondt i ryggen og kold fornemmelse i munden/ganen

Indlæg af JFT » 15 mar 2019 14:01

Er der slet ingen, der kender til bare noget af det? :(

Det ville virkelig hjælpe mig at tale med nogle om det.

Mvh. JFT

Brugeravatar
cocool

Re: Besværet vejrtrækning, ondt i ryggen og kold fornemmelse i munden/ganen

Indlæg af cocool » 20 mar 2019 22:34

Hej,

Jeg kender godt til vejrtrækningsproblemerne. Jeg har haft det helt på samme måde. Det har været skyld i mange af mine angstanfald.. Jeg tror ikke at jeg har oplevet det samme med ryggen, som du beskriver. Men jeg har nogle gange oplevet den samme kolde fornemmelse i munden.. Føles meget mærkeligt. Også som om, at mit spyt er koldt. Men det er først noget, som jeg har oplevet, efter jeg er begyndt på angstmedicin, så jeg plejer bare at give medicinen skylden. Det kan måske også være angstrelateret.. Men det er heldigvis ikke noget, som bekymrer mig. Det er mest vejtrækningsproblemerne, som kan være yderst ubehageligt..

Besvar