Bestil et foredrag til din skole, institution eller arbejdsplads

Gratis behandling af socialfobi

Forskningsprojekt i RegionH

Gratis behandling for unge med socialfobi

CEBU tilbyder fra marts 2019 gruppebehandling

Vedvarende bekymringer om dit barns helbred?

Medvirk i forskningsprojekt

09-07-19

Gratis behandling af socialfobi

Forskningsprojekt i RegionH

Lider du af angst i specifikke eller alle sociale situationer? Så kan dette tilbud være relevant for dig.

RegionH er på nuværende tidspunkt i gang med et spændene projekt, hvis formål er at forbedre behandlingen af socialangst (også kaldet socialfobi).

I behandlingen af socialangst indgår øvelser hvor man udsætter sig for sociale situationer, som man plejer at undgå. Dette kaldes eksponeringsterapi. Forskning har vist, at eksponeringsterapi er et afgørende element i behandlingen af angst.

I SO REAL projektet, undersøger vi om det kan være mere effektivt at lave eksponeringsterapi i virtual reality, end i virkeligheden. Virtual reality gør det nemlig muligt at eksponere for situationer som normalt er utilgængelige, såsom fester, møder og mere. Det gør det også nemmere at styre sværhedsgraden af terapien og mindsker logistisk besvær for både terapeuter og patienter.

Hvis du synes dette projekt lyder interessant eller har spørgsmål, så kontakt psykolog Peter Bang for en uforpligtende samtale på:

TLF: 21 63 08 78

Email: rhp-fp-soreal@regionh.dk

HJÆLP! Vi mangler
gaver á 200 kr. inden udgangen af 2019

HjerteSkru på gavometeret, støt vores arbejde og hjælp os ned på 0, så vi kan bevare retten til at modtage gaver, som kan trækkes fra i skat. Og så vi kan få købemoms retur.
Vi takker for dit bidrag!

Fås i iTunes