AngstAvisen

Du kan købe de fleste af de aviser vi tidligere har udgivet i løssalg. Dog findes nogle af bladene ikke længere i den trykte udgave, så der er "huller" i talrækken. Du kan læse mere om hvert blad ved at klikke på titlen.

Bladene koster 30 kr. stykket.

Nr. 22, oktober 2008

AngstAvisen 22Mange af de unge førtidspensionister har haft en psykisk lidelse siden de var børn. Men de er aldrig blevet ordentligt udredt eller behandlet, bl.a. fordi der ikke har været klare procedurer i behandlingen af børn og unge. I dag ved man, at mange angstlidelser starter i barndommen. Samtidig er der ved at komme langt mere fokus på og forståelse for betydningen af tidlig og forebyggende indsats.

TEMA: Børn og unges angst

Indholdsfortegnelse

• Leder: Angstlidelser starter ofte i barndommen
  • Angst hos børn og unge
  • Hvordan hjælper jeg mit angste barn?
  • Behandling af børns angst i Sydney, Australien
  • Teenager med angst?
  • Angsten ligger i vanerne
  • Angstkonference i Ringsted en succes
  • Psykiatrisk Museum Augustenborg
  • Copenhagen Child Anxiety Project
  • Flyveangstkursus
  • Bogreolen
    • Bange, mere bange, angst: Når børn og unge får psykiske problemer. Kerstin Hellström, Åsa Hanell & Lisa Liberman. Frydenlund 2004.
    • Når jeg bliver mobbet. Lis og Torben Pøhler. Forlaget Maaholm
    • Jeg er genert. Dorthe H. Budtz. Forlaget Maaholm
    • Helping Your Anxious Child: A Step-by-Step Guide for Parents. Ronald M Rapee, Ann Wignall, Susan H. Spence, Vanessa Cobham og Heidi Lyneham. New Harbinger Publications.
    • Når børn er bange - hjælp dit barn med at overvinde angst og frygt. Cynthia G. Last, Dansk Psykologisk Forlag 2006.
  • Hvad er der egentlig bag stjernerne?

Pris: 30 DKK
Antal: